Spreker & Trainer

 

Als online media evangelist spreekt Kevin regelmatig op congressen, trainingen en seminars. Hij was ook  te gast in verschillende tv-programma’s. Kevin geeft mediatrining en opleidingen over online marketing, social media en videomarketing. Dat doet hij zowel in-company, op maat van het bedrijf,  als in open trainingen.

 

Social media

Iedereen heeft het tegenwoordig over social media. Maar welke bedrijven slagen er écht in meerwaarde te realiseren met Twitter, Facebook, LinkedIn, YouTube of andere sociale kanalen? Kevin van der Straeten neemt je mee in een boeiende ontdekkingsreis die de kracht van deze kanalen bloot legt. Hoe je sociale media voor jouw bedrijf kan doen werken, toont Kevin aan aan de hand van internationale en Belgische cases. Hij legt de valkuilen bloot en gaat na hoe je een social media-beleid in je bedrijf kan integreren. De angst voor negatieve feedback via Twitter en Facebook weerhoudt nog heel wat bedrijven om de stap te zetten. Of je nu zelf op social media actief bent of niet, als er iets negatiefs te vertellen is over je bedrijf staat het al op social media. Je kan het dan maar beter weten. Hoe je daar mee omgaat en hoe je echte brand lovers kweekt, komt eveneens aan bod. Tot slot bekijken we enkele tools die de je helpen om je sociale media beheersbaar te houden.

 

Online marketing

E-marketing is geen leeg buzzword of simpelweg een volgende hype. Neen. Als je het goed aanpakt kun je met nieuwe media (websites, e-mail, …) en populaire sociale netwerken (Facebook, Twitter, LinkedIn, …) jouw doelgroep gericht, strategisch en op een budget-efficiënte manier bereiken. Of je nu B2C of B2B werkt. Waarom slagen heel wat bedrijven er dan toch niet in om rendement te halen uit hun online inspanningen? Omdat ze niet beschikken over de specifieke knowhow om een efficiënte webstrategie uit te werken. Een eigen website en misschien zelfs een online advertentie kunnen het begin zijn, maar zeker niet het einde. Er is meer nodig om echt rendement uit nieuwe media te halen. Kevin wijst je de weg bij de volledige omkadering van je e-marketing! Hij zet je op het juiste spoor met concrete tips en tricks zodat je zelf aan de slag kunt.

 

Videomarketing

Video is één van de krachtigste communicatiekanalen van het moment. Video is overtuigend, prikkelt en geeft je boodschap meer impact. Met de opkomst van o.a. YouTube is video toegankelijker geworden voor zowel grote als kleine bedrijven. Videomarketing biedt dan ook een enorm potentieel, maar is vaak nog onbekend terrein. In deze opleiding toont Kevin hoe je krachtige video’s voor het web maakt, zelfs met beperkte middelen. Naast een ontdekkingstocht langs verschillende mogelijkheden en inspirerende cases leert Kevin je, vanuit zijn ervaring als tv-presentator, hoe je jouw verhaal met impact brengt. In de workshop ga je ook zelf aan de slag, zowel voor als achter de camera en dat in een professionele tv-studio.

 

Media training

Hoe ga je om met camera’s? Hoe lees je een autocue? Kevin leert je, vanuit zijn ervaring als tv-presentator, hoe je de tv-media bespeelt. Hij toont je hoe je zelfverzekerd en spontaan in beeld komt en verklapt je de geheimen van de magische tv-wereld. En waar kan je dat beter doen dan in een professionele tv-studio?

 

Healthlab

Vanuit zijn studie Orthomoleculaire geneeskunde, ervaring met oosterse levenswijsheden (yoga, zen, boeddhisme, …) en sport achtergrond geeft Kevin lezingen over hoe je een gezonde levensstijl kan ontwikkelen die je niet alleen beter in je vel doet voelen, maar je ook helpt meer te bereiken. Een speciale versie van de presentatie wordt uitgewerkt voor bedrijven. De presentaties rond dit thema zijn een verlengstuk van zijn project healthlab.tv